KAMI

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Wednesday, January 19, 2011

MAUT!!

ASSALAMMUALAIKUM!!!!selamat pagi everyone. ape yang anda lakukan sepanjang cuti hari ini. hari ni cuti ke?hahaha..harapmaklum,ade jugak segelintir pekerja/pelajar yang tidak mengambil cuti. dyorang cakap bukan tak nak. tapi memang xdiberi cuti pn. cian dyorangkan,xpe la aku tau korang akan dapat extra cuti time raye cine nnt. so don't worry k..(ceeh jeles ke dapat cuti kjb je).

pagi2 lagi aku dah membelek myMetro, sedih 2 cerita dy. tergamak seorangna cucu pukul datuk sediri sebab k duit RM100.00. dy xde perasaan ke?


bukan kali pertama kes macam ni berlaku tapi dah banyak kali. kes anak bunuh ibubapa, nenek,motif utama ialah untuk mendapatkan wang. xde jalan laen ke nak cari duit,xkan sampai membunuh. dan kebanyakkan kes dilakukan oleh orang islam. dah nak kiamat sangat ke dunia ini sampai macam ni sekali sikap manusia dizaman moden. apa yang akan terjadi 10 tahun akan datang? jadi trend ke kisah bunuh- membunuh ni?

sebagai anak-anak,cucu-cucu dan mungkin cicit-cicit. sedar la,sayang la datuk nenek dan ibubapa kita seperti kita sayang diri kita sendiri,sebab tanpa mereka,sapalah kita di bumi yang bertuah ini.jadi lah manusia yang boleh berbakti kepada mereka.bukan menyakitkan mereka. korang akan menyesal bila mereka telah pergi meninggalkan korang. dan pada mase 2, menagis air mata darah pn sudah tidak berguna. 

ini sajalah yang dapat aku kongsikan dengan korang, sory lau menyinggung perasaan orang lain.



thanks sebab sudi baca..♥ datang la lagi..

No comments:

Post a Comment